Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Skoledistriktet Bohr

Vi har skoler på tre forskellige adresser i skoledistriktet Bohr. Fourfeldtskolen, Vitaskolen og Ådalskolen har fælles ledelse og hører alle under det skoledistrikt, der hedder Bohrskolen. Forældrebestyrelsen arbejder på tværs af de tre afdelinger.

Mod og lyst til at lære

Vores tre afdelinger har hver sit særkende, og vi synes, der skal være plads til forskellighed. Men der er også mange fælles værdier, der går på tværs i hele skoledistriktet. På Bohrskolen arbejder alle tre afdelinger med at gøre vores elever klar til livslang læring. Vores fælles vision er, at sikre, at alle elever har modet og lysten til at lære.

Vores tre afdelinger

Du kan læse meget mere om de enkelte afdelinger på deres egne sider:

Vores skolebestyrelse

Skolebestyrelsen arbejder med den overordnede retning på Bohrskolen. Se hvem der er med i bestyrelsen og find referater fra møderne.

Se mere om skolebestyrelsen

Internationalt samarbejde

Bohrskolen er som en kreativ og eksperimenterende skole dybt engageret i internationalt samarbejde. Vi er løbende med i forskellige Erasmus+-projekter.

Se mere om vores internationale samarbejde

Særlig støtte til ordblinde

Bohrskolen tilbyder særlig støtte til elever, der har svært ved at læse og stave.

Se mere om vores indsatser

Særlige linjer på Bohrskolen

Få overblik over mulighederne fra 7. klasse

I vores skoledistrikt har vi nogle særlige tilbud på flere af vores afdelinger.

Desuden kan alle søge om optagelse i profilklasserne, der er et tilbud til alle elever i kommunen - uanset hvilken skole man går på.

Fremtidens folkeskole

Folkeskolen sættes fri

I de kommende tre år sætter Esbjerg Kommune folkeskolen fri. Regeringen har givet vores skoler frie hænder til at gå nye veje. Vi bruger muligheden til at afprøve nye initiativer, der kan gøre vores skoler endnu bedre.

På den måde er vi med til at sætte retningen for fremtidens folkeskole.

'); }